Strategie

De belangrijkste vraag die ik mjn klanten telkens stel is “waarom” ze iets doen. Wat is het doel van de promotie die ze op willen zetten? Bureau van Beeldvorming denkt in processen en gelooft in een doelgericht communicatiebeleid. Het is prima ad hoc een folder te maken voor een beurs, maar de vragen die je als ondernemer eigenlijk moet stellen voordat je deze folder gaat maken zijn: ‘Wie wil ik aanspreken op de ‘beurs?’ – ‘Welke producten of diensten wil ik verkopen?’ – ‘Welke boodschap wil ik meegeven? – ‘Welke after-sales actie wil ik opzetten? – ‘Welk resultaat wil ik bereiken?’ en misschien wel de belangrijkste vraag ‘Wat heeft vorig jaar niet gewerkt en wat kan ik dit jaar beter doen?’

Bureau van Beeldvorming kijkt samen met uw verkopers waar ze de focus moeten leggen tijdens hun verkoopverhaal. Wat heb je als verkoper nodig om de juiste boodschap over te brengen, wat zit er in dat koffertje, welke boodschap staat er op de standwand, welke aanbieding staat er op dat foldertje om bezoekers zover te krijgen dat zij meer informatie over je bedrijf of product willen ontvangen! Strategisch nadenken over richting, route en resultaat vergroot je kansen op succes, Bureau van Beeldvorming kan u hierbij helpen.